Danmarks Billedkunstlærere | Rapporter
426
page-template-default,page,page-id-426,ajax_fade,page_not_loaded,,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,columns-4,qode-theme-ver-10.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Rapporter

Udgivet 2015:
OECD rapport: Education Policy Outlook 2015 – MAKING REFORMS HAPPEN

Udgivet 2012:

Evalueringen af forsøg med praktiske/musiske fag og kortlægningen af fagenes vilkår og status i folkeskolen.

Se pressemeddelelse og rapporterne.(13.1.2012)

Nordisk ministerråd, København 2011
Praktisk- musiske fag i uddannelsessystemerne i Norden – Rapport udgivet af Nordisk ministerråd februar 2011.

Udgivet: 2009
Arts and Cultural Education at School in Europe. En europæisk undersøgelse af bl.a. billedkunstfaget i en række lande udgivet af EURYDICE (European  Education, Audiovisual and Culture Executive Agency). Der oplyses om vurdering, andelen af uddannede undervisere, inddragelsen af kunstnere mm.

Seoul d. 25. -28. Maj 2010
The Seoul AgendaGoals for the Development of Arts Education. 
Dagsordenen er et resultat af UNESCOs 2. Verdenskongres om kunstundervisning afholdt I Seoul d. 25. -28. Maj 2010. Konferencen samlede mere end 650 embedsmænd og eksperter i kunstuddannelser fra 95 lande.  Danmark har tiltrådt denne dagsorden, men lever ikke op til den.

Agendaen er en videreudvikling af UNESCO’s Road Map for Arts Education (se nedenfor)

Lisbon, 6-9 March 2006
UNESCO’s road map for arts education – The World Conference on Arts Education: Building Creative Capacities for the

April 2006
Anne Bamfords anbefalinger i rapporten: The Ildsjæl in the classroom

Dansk sammenfatning: Ildsjaelen i klasseværelset Bamford/Ovourtrup